Ruime winkel bij Rotterdam!
Goed bereikbaar, Gratis parkeren!
Topmerken, Scherpe prijzen!
Betrouwbare levering!

Winkelwagen

0 item(s) -  € 0,00

Meest gestelde vragen

Hier vindt u de meest gestelde vragen over bestellingen, leveringen, retouren en garantiebepalingen.

Heeft u nog een andere vraag?

Neem gerust contact op met onze klantenservice, info@kooklux.nl of 0180-654 809

 

Openingstijden

Maandag     

13.00 - 17.30 uur

Dinsdag       

09.00 - 17.30 uur

Woensdag    

09.00 - 17.30 uur

Donderdag   

09.00 - 17.30 uur

Vrijdag         

09.00 - 17.30 uur

Zaterdag      

10.00 - 16.00 uur

Zondag     

Gesloten

 

Ga direct naar het antwoord op uw vraag met betrekking tot: 

 

Bestellen

Bestellen bij Kooklux gaat snel, gemakkelijk en kan op vier manieren. Via de website, telefonisch (0180-654 809), via email (info@kooklux.nl) of bij ons in de showroom.

Bestellen via de webshop bestaat uit drie duidelijke stappen. 

1. Product selecteren

  • Met de knop 'in winkelmand' voegt u een product toe. 
  • Met de knop 'ga verder met winkelen' gaat u terug naar de winkel.
  • Heeft u zich bedacht? Klik op het 'prullenbak icoontje' naast de afbeelding van het product om deze te verwijderen.
  • Klaar met winkelen? Klik op 'bestelling plaatsen' om naar het volgende scherm te gaan. Hier kunt u uw adres/verzendgegevens, verzendwijze en betaalwijze kiezen.
  • Na het plaatsen van een bestelling via de webshop krijgt u automatisch een e-mail dat uw bestelling is ontvangen. Vervolgens zal uw bestelling in behandeling worden genomen en krijgt u van ons een factuur. Daarop staat nogmaals uw bestelling gespecificeerd en wordt ook de verwachte levertijd vermeld.

2. Verzendwijze kiezen

  • U kunt uw product laten versturen door bij Verzendwijze 'bezorgen' te selecteren. Bij zware keukenapparatuur gebeurt dit door een professioneel transportbedrijf. Bij losse keukenaccessoires sturen wij uw product via een pakketbezorgserice/ koeriersdienst.
  • U kunt uw product ook zelf afhalen in onze showroom (Fennaweg 7, 2991 ZA, Barendrecht).

3. Betaalwijze kiezen 

U kunt kiezen uit de volgende betaalmethoden:

  • iDeal/ MisterCash
  • Contant/ Pinnen bij aflevering
  • Credit Card
  • Overschrijving per bank

Meer uitleg over de verschillende betaalmethodes vindt u onder Betalen bij Kooklux.nl

 

Betalen bij Kooklux.nl
Uitleg betaalmethoden:

1. iDeal en MisterCash

  Logo iDeal Betalingen  Mister Cash

U kunt betalen via iDEAL en Mister Cash als u gebruikmaakt van internetbankieren via uw eigen bank. U heeft hiervoor alleen uw bankpas en identificatiesmethode nodig.

Uw voordelen:

  • U betaalt op de vertrouwde manier van internetbankieren.
  • U betaalt via de veilige software van internetbankieren.
  • We rekenen geen kosten voor deze betaalmethode.

2. Contant of pinnen bij aflevering

Pinnen

U kunt bij de aankoop van een fornuis er voor kiezen om bij aflevering te betalen bij de chauffeur. Dit kunt u contant doen of met de pinpas. Bij het pinnen van hogere bedragen willen wij u erop wijzen rekenen te houden met de daglimiet van uw bank. 

3. Creditcard

Creditcard

Betaal veilig en gemakkelijk bij ons met uw Creditcard. Via ons betaalplatform bieden wij een betaalomgeving die de hoogste veiligheid garandeert voor al uw transacties.

4. Overschrijving per bank

U vindt het wellicht prettig om eerst uw bestelling te plaatsen en dan pas uw bestelling te betalen? Vink dan bij de bestelling aan dat u per bankoverschrijving betaalt.

Vervolgens staan in onze bevestigingsmail de benodigde bankgegevens om uw overschrijving te kunnen doen. Uw bestelling wordt pas verzonden zodra wij uw betaling hebben ontvangen.

Het duurt ongeveer 1 tot 3 werkdagen totdat de betaling bij ons binnen is.

Uw voordelen:

  • U betaalt op een veilige manier.
  • We rekenen geen kosten voor deze betaalmethode.

 

Prijzen & Bezorgkosten

Al onze prijzen zijn inclusief BTW en eventuele verwijderingsbijdrage (mits anders vermeld).

Wij bezorgen in heel Nederland en België.

Bezorgkosten Nederland: € 9,50 incl. BTW

Bezorgkosten België: € 15 incl. BTW

Voor bestellingen boven de € 100 worden GEEN bezorgkosten gerekend. 

Wij rekenen extra toeslag op de bezorging indien er sprake is van;

  • Bezorging op hogere verdiepingen. In verband met eventuele inzet van bijv. een verhuislift of extra personeel.
  • Bezorging op de Waddeneilanden. 
  • Bezorging in andere landen dan Nederland en België. 

 

Garantie & Service

Op al onze fornuizen, keukenapparatuur en barbecues wordt fabrieksgarantie gegeven. Over het algemeen is dit (tenzij anders bij het product vermeld) een garantie van 2 jaar. Informatie hierover staat ook altijd op uw factuur vermeld, die tevens uw garantiebewijs is.

Een garantie/serviceverzoek kunt u indienen bij Kooklux of rechtstreeks bij de fabrikant. Wanneer u er voor kiest om het defect van de apparatuur bij ons te melden, zullen wij dit aan de desbetreffende fabrikant/importeur doorgeven.

De uitvoering van de garantie wordt ten alle tijden door de importeur/ fabrikant verzorgd. Als u direct een garantiemelding wilt maken kunt u contact opnemen voor een afspraak met de hieronder genoemde fabrikanten:

 

Levertijd & Bezorging

De levertijd, na plaatsing van een bestelling, bedraagt ongeveer 1 tot 2 weken voor zware apparatuur (fornuizen) en 1 tot 3 werkdagen voor bijvoorbeeld losse keukenaccessoires, barbecues en barbecue accessoires.

Indien een product niet bij ons op voorraad is, is de levertijd afhankelijk van voorraadstatus bij de fabrikant. Onze levertijden zijn puur indicatief maar u kunt altijd contact met ons opnemen over de actuele leverstatus. Wij proberen altijd rekening te houden met uw voorkeur voor de afleverdatum. Daarom zal onze transporteur van te voren contact met u opnemen om de precieze leveringsdatum en tijd met u af te stemmen.

Bezorgafspraak annuleren:

Een afspraak welke niet door kan gaan dient minimaal 48 uur van te voren aan ons te worden gemeld. Komt onze chauffeur en u bent niet thuis dan dient er een nieuwe afspraak te worden gemaakt. Hiervoor worden dan extra 50 euro aan bezorgkosten in rekening gebracht.
Deze extra kosten dienen contant te worden afgerekend bij levering of per bank te worden overgeschreven.
Indien uw betaling van de extra kosten niet voldaan is voor de tweede bezorgafspraak, zullen wij helaas niet overgaan tot levering.

  
Levering in België

Wij leveren onze producten ook in België. Met de grootste zorgvuldigheid zorgen wij dat uw bestelling correct wordt bezorgd.

Uw voordelen :

  • Gunstige prijzen voor fornuizen en keukenapparatuur.
  • Gratis bezorging boven de € 100.
  • 2 jaar fabrieksgarantie (tenzij anders vermeld).
  • Gratis reparatieservice aan huis, binnen de garantieperiode.
  • De fornuizen en keukenapparatuur voldoen volledig aan de Belgische normen en veiligheidseisen.

 

Melden van Schade

De klant is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, doch in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort klant te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen is overeengekomen, althans voldoet aan de eisen die daaraan in het normale (handels-) verkeer gelden.

Eventuele zichtbare tekorten behoren binnen drie dagen na levering schriftelijk aan Kooklux te worden gemeld, dit met gelijktijdige overhandiging van het garantiebewijs en het gebrekkige product, tenzij dit onmogelijk dan wel onredelijk bezwarend is.

 
Retourneren/ Annuleren

Op al onze bestellingen welke op afstand tot stand zijn gekomen via internet of per telefoon is het herroepingsrecht voor consumenten van toepassing.

Dit betekent dat u met uitzondering van klantspecifieke aankopen* (zoals fornuizen en koelkasten) en aankopen in de showroom de geplaatste bestelling in de webwinkel van Kooklux kosteloos en zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen kunt annueleren.

 

LET OP: Stuur NOOIT een product retour naar Kooklux voordat u van ons bericht heeft ontvangen dat het product retour gezonden kan worden.

Voorwaarden voor retourzending:

  • Het product dient geheel compleet en in de originele staat te zijn;
  • Het product dient schoon te zijn, zoals de klant deze heeft ontvangen;
  • Het product mag niet beschadigd zijn;
  • Meegeleverde montagemateriaal dient origineel verpakt te zijn;
  • Het product moet voorzien zijn van de originele handleidingen en meegeleverde accessoires;
  • Het product moet voorzien zijn van een goede verpakking, bij voorkeur de originele verpakking, welke wel geopend mag zijn geweest; 

 

LET OP: Deze annuleringsregeling en afkoelingsperiode gelden NIET voor speciaal bestelde artikelen, zie hiervoor 'Klantspecifieke aankopen' en voor voor producten welke in de showroom zijn gekocht. Indien verkoper niet in staat is het gekochte product te leveren, bijvoorbeeld doordat het artikel uit de handel is genomen, zal deze de koper hiervan op de hoogte stellen. Koper heeft hierdoor het recht de aankoop te annuleren.

 
* Klantspecifieke aankopen

Sommige artikelen die via de website van Kooklux worden verkocht, worden klant specifiek besteld. Deze artikelen kunnen NIET door de koper worden geannuleerd en ook de afkoelingsperiode is niet van toepassing voor deze artikelen. Dit geldt hoofdzakelijk voor FORNUIZEN, AFZUIGKAPPEN en SIDE-BY-SIDE KOELKASTEN.